HEADER-classic-range.jpg (3)

VREDESTEIN INTRODUCEERT SPECIAAL MODEL BAND OP TECHNO CLASSICA

Introductie van speciaal model Classic en partnership in Mille Miglia in stijl aangemerkt

De Techno Classica in Essen is het jaarlijkse rendez-vous voor Europese voertuig-aficionados en in het bijzonder voor fans van klassieke automobielen. De 2017-uitvoering van de beurs, die van 5 tot en met 9 April plaatsvindt, is voor Apollo Vredestein tevens een gelegenheid om de samenwerking te benadrukken van de merknaam Vredestein met Mille Miglia, een regelmatig georganiseerde, prestigieuze race voor klassieke en vintage automobielen. De nieuwe samenwerking werd gevierd met de productie van een limited edition classic model band, die op de eerste dag van de Techno Classica werd geïntroduceerd.

 

De Techno Classica omschrijft zichzelf als de ‘wereldbeurs voor vintage, klassieke en prestigieuze automobielen, motorsport, motorfietsen, reserveonderdelen en restauratie’. Vanzelfsprekend presenteert Vredestein op die tentoonstelling ieder jaar haar volledige assortiment producten voor klassieke automobielen: bezoekers van de 2017 tentoonstelling vinden Vredestein bij stand 437 in Hal 3. Dit jaar zal deze stand worden opgeluisterd door de aanwezigheid van een zeldzame palmgroene Porsche 356 pre-A, met eerste registratie in 1953 in New York.

Door de deelname aan de Mille Miglia in 2011 en 2012 is deze auto onlosmakelijk verbonden met de fameuze Italiaanse race, waarin de duizend mijl van Brescia naar Rome en terug word gereden. De wortels van de gedistingeerde merknaam die teruggaan tot 1909 en het uitgebreide assortiment producten voor klassieke en vintage automobielen verlenen Vredestein een uitgesproken affiniteit met de Mille Miglia. Deze relatie werd recentelijk bekroond met een sponsorovereenkomst waarin Vredestein voor de periode van 2017 tot en met 2019 de officiële bandenpartner van deze race werd.

“Vredestein en Mille Miglia delen een rijk Europees verleden en een passie voor vintage automobielen,” aldus Tanneke Reinders, directeur marketing van Apollo Vredestein voor Europa. “Vredestein is toonaangevend als ontwerper en producent van klassieke banden, die een klassiek voorkomen combineren met hedendaagse prestaties. Daardoor is zij de logische keuze als officiële bandenpartner van de Mille Miglia”

De merknaam Vredestein viert de nieuwe samenwerking met de introductie van een uniek model band Limited Edition Sprint Classic in de maat 165 HR 15 met het logo van de Mille Miglia op de wang, gepresenteerd op de Porsche 356 pre-A, in de stand van Vredestein op de Techno Classica. De limited edition band werd op 5 april onthuld, tijdens een speciale presentatie door de country manager van Apollo Vredestein voor Duitsland, Michael Lutz en door Jochen Mass, een legendarische voormalig Formule 1-rijder die ook de Le Mans heeft gereden. Ook verschillende andere teams en rijders van de Mille Miglia waren in de stand aanwezig.

De band van het model limited edition en het begeleidende promotiemateriaal kenmerken zich door een gevoel voor esthetiek, dat een afspiegeling vormt van het Italiaanse dolce vita van de jaren '50. Hiermee wordt de traditie van de Mille Miglia in ere gehouden – de oorspronkelijke race werd tot 1957 op reguliere basis georganiseerd, en werd in 1977 als vintage evenement nieuw leven ingeblazen.